کد خبر 332849
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

مدیر کل حریم شهر تهران با بیان اینکه برای حفظ و صیانت از حریم شهر تهران، در تلاشیم تا گارد حفاظت از حریم پایتخت را ایجاد کنیم گفت: پیشنهاد اجرای این طرح در حال طی کردن مراحل اداری و سازمانی خود است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حسین خانلری اظهارداشت: در حال حاضر در مورد تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز از همکاری یگان امداد نیروی انتظامی شهر تهران استفاده می کنیم تا اجرای حکم را انجام دهیم اما دراین حوزه باید فراتر از وضع موجود وارد عمل شویم.

وی افزود: ما معتقدیم که تشکیل گارد حریم یکی از راههای ایجاد مدیریت یکپارچه در حریم شهر تهران است و می تواند از ساخت و سازهای غیر مجاز تا حد زیادی جلوگیری کند.

مدیر کل حریم شهرتهران گفت: باید یک نیروی قهریه برای برخورد و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهر تهران با پتانسیل و امکانات بیشتری تشکیل شود چرا که با توجه به وسعت حریم شهر تهران تنها با استفاده از توان یگان امداد نیروی انتظامی و حریم بانان شهر امکان حفظ آن به صورت کامل وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که طرح ایجاد گارد حریم اکنون در چه مرحله ای قرار دارد، گفت: اکنون پیشنهاد اجرای این طرح در حال طی کردن مراحل اداری و سازمانی خود است. حتما این گارد باید ضابط قضایی باشد.


خانلری با تاکید براینکه این گارد باید هرچه زودتر تشکیل شود افزود: اداره کل تشکیلات شهرداری تهران و دستگاههای مربوطه در حال بررسی این پیشنهاد هستند تا ساز و کار اجرای آن تدوین شود.

خانلری تصریح کرد: 23 ناحیه از مناطق 22گانه شهر تهران دارای حریم هستند و 23  اکیپ عملیاتی به صورت سه شیفت کاری با حدود 200 نفر نیروی کارشناس در حریم شهر تهران فعالیت می کنند تا تخلف و ساخت و ساز غیر مجاز در این محدوده انجام نشود.

مدیر کل حریم شهر تهران تاکید کرد: این اقدام مدیریت شهری به تنهایی برای صیانت از حریم شهر تهران کارساز نیست و لازم است که 23 دستگاه متولی در این محدوده نیز وارد عمل شوند و با استفاده از قوانین این سازمانها و پتانسیل هایی که دارند به حفظ و صیانت از حریم شهر تهران پرداخت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس